2013/10/18

フェラーリ博物館 The Ferrari Museum

中世の町シエナを離れ、翌日ハイテクカーが並ぶフェラーリ博物館へ向かいました。 博物館はフィレンツェから約100km北にあるモデナという町の近くマラネロにあります(シエナはフィレンツェの約50km南)。相当のフェラーリ好きで ないと、わざわざ日本から行くことはないでしょう。私自身はスポーツカーにもF1レースにも全く興味はないのですが、興味ある男性は多い-私の夫を含め。
The following day, we left the historical town, Siena and went to a modern high-tech attraction, the Ferrari Museum. It is situated at Maranello, near Modena, about 100km north of Florence (Siena is about 50km south of Florence.) Only fanatic Ferrari fans would go there from Japan. I have no interest in F1 races or sports cars myself but it's a magnet for men, including my husband.

レイシングカーはもちろん、中国、インドツアーをした車が展示されており、かっこいいフェラーリが、田舎道を象と一緒に走ったりしている写真集はそのコントラストに笑えました。

There were rally cars used for tours of China or India, as well as racing cars. The photographic collections of the tours, showing for example a stylish posh Ferrari running on a rural road with elephants, made me smile.

お土産屋のミニカー(フェラーリモデル)の値段にも度肝を抜かれました。大人のおもちゃですね。

At the gift shop, the price of Ferrari minicars made me speechless. They must be toys for proper grown-ups.


0 件のコメント:

コメントを投稿