2014/10/26

オリテの町を牛が走る Running bulls in Olite  

大都会マドリードを離れ、オリテという町に向かいました。オリテは牛追い祭りで有名なナバラの州都パンプローナの40km南にあり、 ナバラの王の城を中心とした中世の街並みがのこる町です。ます。そこで別の友人と合流。みんなで散歩に出ると、たくさんの人が白い服に赤いスカーフを身につけていました。たまたまお祭りの日だったようで、街の細い路地を牛が走ってきて広場に入る様子を見学できました。



Leaving the mega-city Madrid, we made our way to Olite. It is situated 40km south of Pamplona, which is the main city of Navarra and famous for its Running of the Bulls festival. Olite is a medieval town centred on a castle, where kings of Navarra resided. We arranged to meet our friends there to travel together afterwards. We all went for a stroll and found many people wearing white clothes and a red scarf. It turned out to be a festival, so we luckily observed bulls running down a narrow street into the square.



翌日、巨大な岩の下に建設されたサン・フアン・デ・ラ・ペーニャ修道院に寄り道しました。岩を屋根につかった建物跡はなかなか面白かったですが、ちょっと寄り道、程度の山道ではなかったのが難点。

 
The following day, we made a detour to San Juan de la Peña, a monastery built under a huge overhang of rock. It was intriguing to see the remains of the building which took advantage of the rock for its roof. The drawback was that it was quite a detour up a mountain pass to go and have a look at it.


その後、ピレネー山脈を越えてフランスに入りました。山々に囲まれた風景は格別です。でもいつフランスに入ったのか気が付きませんでした。標識見逃したのかな。

Then we drove to France over the Pyrenees. The views surrounded by mountains were exceptional. I didn’t notice when we passed the border. I must have missed the sign.

0 件のコメント:

コメントを投稿