2010/12/01

ボルドーとコニャック Bordeaux and Cognac

アングレームに行ったついでにボルドーとコニャックに行ってきました。ボルドーいえばワイン。そしてコニャックといえばもちろんコニャック。

実は私、コニャックが白ワインを醸造して作られるブランデーの一種であることを知らなかったのです。町の名前であることも。町には有名なコニャックの醸造元がいくつかあって、コニャックの試飲付きガイドツアーが行われています。
私たちはなぜか経路の反対側から侵入してしまい、単独でほっつき歩いてしまったので、ガイド料の代わりということでそこで最も古いコニャックを奮発して試飲することにしました。なんと80年物。そして値段はほんの少しで30ユーロ。いやー、貴重な経験でした。たぶん初めてのコニャックだったと思います。初めてにして至高の味。おごってくれた旦那様に感謝!でもどんな味だったかは私には聞かないで下さい・・・。

We went to Bordeaux and Cognac during our trip to see the Angoulême classic car race. Bordeaux is famous for wine, and Cognac, for its eponymous drink.

Actually I didn't know that cognac was distilled white wine, a kind of brandy; nor did I know that Cognac was the name of the city where it is produced. In the city, there were several famous cognac distillers which had guided tours with a cognac tasting.
We somehow got a bit lost in the distillery and wandered about inside by ourselves. When we arrived at the tasting area, we decided to splash out on a glass of the oldest cognac they had. The cognac was over 80 years old and cost 30 euros for small glass. It was a very valuable experience. I think it was the first time that I had had cognac, so my first cognac was a rare event. I have to thank my husband who treated me, but I have to say, 'Don't ask me about the taste.'

ボルドーではワイン醸造所には行きませんでしたが、見どころはたくさんありました。歴史的建造物が多いこの町の景観を守るため、街中を走る路面電車には架線(電車の上についている電線)がありません。トラムの真下のレールのみ通電する仕組みになっていて、トラムの動きに反応してスイッチがはいるようです。画期的。
セントアンドレ大聖堂では、教会の柱のカラフルな幾何学模様に釘付け。「教会の柱=白か石の色」と思っていた私には結構衝撃でした。
ちょこっと立ち寄ったワインショップではなぜか日本のウィスキーが展示されていて、こちらもびっくり。
もちろん帰りにはスーパーでワインを箱買い。車に目一杯積んで帰りました。ワイン王国ボルドー、万歳!

In Bordeaux, there was a lot to see without even going to a winery. The city has many historical buildings, so to protect the cityscape, trams in the town have no overhead electric line. I hear that the electricity is supplied only to the rails immediately below the tram and is cleverly switched on by the movement of the tram passing above.
At St Andre cathedral, my eyes were drawn to the pillars with colourful geometrical patterns, because I had assumed that pillars in churches were white or the colour of stone.
I was also surprised when I found Japanese whisky displayed at a wine shop into which we dropped.
On the way home, we bought wine by the case at a supermarket and filled our car. From my subsequent experience I can say that Bordeaux, the king of wines, is wonderful.

0 件のコメント:

コメントを投稿