2012/08/05

パフィンとセント・アグネス島ーシリー諸島- Puffins and St. Agnes - The Isles of Scilly-


沖の島にいる野生動物を見て、セント・アグネス島に行くボートツアーに出かけました。

ペンギンみたいに愛らしい顔をしたパフィンの群れが海に浮かんでおり、たまに餌をとりにもぐる姿を見ることができました。彼らは毎年7月末に移動してしまうらしく、ぎりぎりのタイミングでみれてラッキーでした。

We went on a boat tour for offshore wildlife watching and visiting St. Agnes.

There was a flock of puffins floating on the sea, occasionally diving for food. They are said to migrate somewhere else at the end of July every year so we were lucky to be there just in time.

セント・アグネス島はきれいなビーチと奇形岩が有名で隣の島ギューと入江でつながっています。せっかくだから、やはり泳ぐことにしました。予想通り冷たい・・・。約3分で限界でしたが、美しい海で泳ぐのは気持ちがよいものです。

St. Agnes is famous for its beautiful white sandy beaches and strange shaped rocks. The island is connected to the neighbouring island, Gugh by a picturesque sand bar. Its crystal clear water was just irresistible. As I had imagined, the water was pretty cold and swimming for only 3 minutes was my limit, still it was bracing.

島では地元の農場で作ったアイスクリームが売られていたので、ジンジャーアイスを食べてみました。イギリスではしょうがは料理に使うというより、お菓子の中に入っているのが普通みたいで、砂糖漬けジンジャーが入ったケーキは食べた事がありましたが、アイスは初めて。さっぱりして美味しかったです。

There was a local farm ice cream shop. I tasted a ginger one. In the UK, ginger is used for sweets rather than for savoury dishes. I have had a cake with crystallized ginger before but not ice cream. It had a refreshing taste.

0 件のコメント:

コメントを投稿