2012/06/11

コルシカ島:崖と峡谷 Cliffs and gorges in Corsica


次の目的地はユネスコ自然世界遺産に指定されているポルト湾にあるポルトという町。切り立った崖の間の狭い(私は絶対に運転したくない)道路を通り、絶景を堪能しながらたどり着きました。

We moved to the next destination, Porto, sited at the head of Golfe de Porto, which is one of the UNESCO World Heritage Sites for the sake of its flora and fauna. On the way there, we passed through narrow roads, between or by sheer cliffs. The views were absolutely fantastic although I would never ever dream to drive by myself.

近くのオタという町から300年前くらいに架けられた美しい石橋をめざしてウォーキングにでかけました。地図を持っていなかったので途中道に迷ったのですが、救世主(?)がどこからともなく現れ、道を教えてくれたので(見事なタイミングで通りかかり、道を教えてそのまま来た道を引き返して行きました。まるで、私たちに道を教えにだけきたみたい・・・)、2つの石橋とさらに近くの峡谷の自然美を楽しむことができました。

We went for a walk from Ota, aiming for a beautiful stone bridge built about 300 years ago. We lost our way as we had no map, but fortunately someone appeared in the middle of nowhere and told us the way. Quite unexpectedly, he just came alone by car and returned as soon as he had showed us the way, as if he had come there especially for us. Thanks to that kind local man, we found two stone arch bridges and walked along two nearby gorges, which were so beautiful that we forgot our fatigue.    



0 件のコメント:

コメントを投稿