2012/06/11

コルシカ島:岩の要塞 A fort of rock in Corsica

犬岩 the Dog Rock
コルシカ島には、奇妙な岩がたくさんあります。海に突き出た半島に建つ塔を目指してウォーキングに行く予定だったのですが、車で行く途中に「犬岩」と呼ばれる岩を発見。そこから「要塞岩」があるという場所まで歩くことにしました。寄り道がてらのウォーキングだったのですが、不思議な岩がある風景に夢中。目的の「要塞岩」はまるで大きな要塞のようにみえる切り立った四角い巨大な岩山でした。ロッククライミングやヘリコプターでならお城の上に登れるみたいですが、私たちは遠くから見ているだけで満足。

There are numerous strange rocks in Corsica. We had planned to go for a walk to 
要塞岩 the Fort Rock
a watch tower built on a peninsula but on the way there in the car, we found one of them, it was called the Dog Rock.  We decided to break our journey and explore. From the Dog Rock, we took a footpath to the Fort Rock. We were amazed by the odd landscape. The Fort Rock was a huge square lump like a fortress. It seemed to be only  accessible by rock-climbing or by helicopter, but we were  happy to see it in the distance.


岩を堪能しすぎてあまり時間がなかったのですが、せっかくなので、最初の目的の塔に向かいました。「往復3時間はかかるよ」と言われ、既に午後4時だったのですが、上り下りを繰り返し、最終的に岩をよじ登って根性で頂上の要塞にたどり着きました。3方向に海が望める風景に感動。そしてへろへろになりながら帰りました。


After our rock visits there was not much time left, nevertheless, we made for our initial  destination, the watch tower. Despite having been told that it would take as least three hours to get there and back, we were still determined to get there even though it was already 4pm. Walking up and down and climbing a rocky hill, at last we managed to reach the tower on the top. The view with the sea on three sides was breathtaking. Then we made our way back home and flopped.            

0 件のコメント:

コメントを投稿