2012/06/16

コルシカ島:山羊と奇妙な岩達 Mountain goats and strange rocks in Corsica



次の宿があるプロプリアーノに向かう途中、きれいな景色が望める道端でピクニックをしていると、小さな牧羊犬に連れられた山羊の群れがやってきました。食欲旺盛な山羊たちはそこら中の草を楽しんで去って行きました。

ちなみに山羊のチーズは地元の名物。買って食べてみましたが、いままで食べたことのない味でした。他にも栗の粉で作ったクッキーやケーキが名物。お菓子は食べませんでしたが、レストランで栗のクリームパスタとクリのビール「ピエトラ」を試してみました。美味しかったです。パスタが多いのはやはりイタリア圏だったからでしょう。


On the way to our next hotel in Propriano, we had a picnic by a road with a picturesque view. Then a herd of mountain goats with vigorous appetites came along the road, enjoying eating grass and passed by.

Goat cheese is one of the Corsican  specialities so we bought one, one day. It tasted unusual to me. Other specialities include biscuits and cakes   made from chestnut powder. I didn't try them. Instead, I had a delicious chestnut cream pasta and a bottle of local chestnut beer called Pietra. Pasta is popular food there because Corsica used to be within the Italian sphere of influence.

さて、翌日のウォーキングのメインはやはりなんといっても岩。 独特の岩がある風景にすっかり魅了されてしまいました。

The rocks were the special feature on the walk the next day. Their odd shapes in the landscape fascinated us. 









0 件のコメント:

コメントを投稿